X. nedjelja kroz godinu ISUSOV ROD

X. nedjelja kroz godinu
ISUSOV ROD
Duhovna misao

U neobičnom susretu s rodbinom, s jedne strane, i jeruzalemskih teologa, s druge strane, kako smo čuli u evanđelju ove nedjelje, Isus je pokazao tko su njegovi najbliži, tko je njegov rod i Božji porod. To su oni, jednostavni i priprosti vjernici, koji slušaju Božju riječ i čine je djelotvornom u svom životu.
Kao da je htio reći da su njegova rodbina svi oni koji su jeli od stabla spoznaje, kako smo čuli u prvom čitanju. Još od Adama i Eve, kada su naši praroditelji prekomjerno koristili slobodu, od kada se postali goli, od kada su sebe ogolili, pokazali sebe onakvima kakvi jesu: grješni, zavodljivi, nužni hrane, smrtni… U tom uživanju i jadu, dobri Otac je svoju djecu kažnjavao i tješio. Za prekomjernu uporabu slobode dobri Otac je kažnjavao svoju djecu i odredio im godine života. Za prekomjernu zlouporabu slobode dobri Otac tješio je svoju djecu da će ih opet primiti u svoj zagrljaj, u svoje Nebo.
I kada je došlo vrijeme pomirbe između Božjega neba i Adamova i Evina potomstva, pojavio se Isus Krist kao posrednik između grijeha i oproštenja, smrti i života, prolaznosti i vječnosti.
Dobri Otac obećao je dolazak Spasitelja, prvoga potomka ljudske žene, koji će biti poslušan. Iako djeca Adamova i kćeri Evine imaju narav ranjenu grijehom prekomjerne uporabe slobode, grijeh više, nakon dolaska Isusa Krista nema zadnju riječ u ljudskom porodu.
Od Marijina potomka, preko Isusa Krista, grijeh je pobijeđen u korijenu, pa borba Adamovih sinova i Evinih kćeri protiv prekomjerne slobode, u sebi i oko sebe, imaju mogućnost svesti svoj život na dostojnu razinu djece Božje.
Međutim, način Isusove borbe protiv zla i oplođivanja Božje dobrote u svijetu nisu razumjeli ni odobrili njegovi rođaci, a ni službeni teolozi njegova vremena, a ni danas ga ne prihvaćaju mnogi ljudi. Za nas koji se sabiremo na molitvu u kuću Božju, Isus je izvorni porod jedinstvene Žene i Majke uz kojega želimo ostati i kada nas zbunjuje. On je naš Spasitelj,  i pristajemo uz njega i kada je drugačiji, i kada nas spasonosno zbunjuje.